
sporządzenie dokumentacji z przyjęcia samochodu
wstępne umycie, oczyszczenie samochodu od wewnątrz, zewnątrz i spodu
wstępna inspekcja auta pod kątem ogólnej sprawności, kompletności i oryginalności
dokumentacja fotograficzna odzwierciedlająca stan początkowy naprawianego pojazdu
na życzenie klienta przeprowadzamy skanowanie 3D całego nadwozia w technice odwrotnej
inżynierii w celu uzyskania cyfrowej mapy kształtów i rozmiarów nadwozia
sporządzenie dokumentacji z przyjęcia samochodu
wstępne umycie, oczyszczenie samochodu od wewnątrz, zewnątrz i spodu
wstępna inspekcja auta pod kątem ogólnej sprawności, kompletności i oryginalności
dokumentacja fotograficzna odzwierciedlająca stan początkowy naprawianego pojazdu
na życzenie klienta przeprowadzamy skanowanie 3D całego nadwozia w technice odwrotnej
inżynierii w celu uzyskania cyfrowej mapy kształtów i rozmiarów nadwozia

Renowacja zabytkowych samochodów
Remont samochodu zabytkowego to czynność, która sprawia nam wiele satysfakcji. Każdy samochód antyk traktowany jest przez nas indywidualnie. Nie działamy według utartych schematów. Kompleksowa naprawa całościowa, jak i częściowa, blacharka samochodowa, serwis lakierniczy, przygotowanie aut do sezonu, to tylko niektóre z usług, które oferuje nasza firma;

Renowacja zabytkowych samochodów
sporządzenie dokumentacji z przyjęcia samochodu
wstępne umycie, oczyszczenie samochodu od wewnątrz, zewnątrz i spodu
wstępna inspekcja auta pod kątem ogólnej sprawności, kompletności i oryginalności
dokumentacja fotograficzna odzwierciedlająca stan początkowy naprawianego pojazdu
na życzenie klienta przeprowadzamy skanowanie 3D całego nadwozia w technice odwrotnej
inżynierii w celu uzyskania cyfrowej mapy kształtów i rozmiarów nadwozia
01
PrzyjęciePrzyjęcie samochodu do warsztatu
sporządzenie dokumentacji z przyjęcia samochodu
wstępne umycie, oczyszczenie samochodu od wewnątrz, zewnątrz i spodu
wstępna inspekcja auta pod kątem ogólnej sprawności, kompletności i oryginalności
dokumentacja fotograficzna odzwierciedlająca stan początkowy naprawianego pojazdu
na życzenie klienta przeprowadzamy skanowanie 3D całego nadwozia w technice odwrotnej
inżynierii w celu uzyskania cyfrowej mapy kształtów i rozmiarów nadwozia
02
DemontażDemontaż pojazdu i katalogowanie części
wymontowanie wnętrza oraz wszystkich układów samochodu, w tym układu napędowego,
silnika, zawieszenia, całego osprzętu elektrycznego
demontaż poszycia, błotników, drzwi,
zdjęcie galanterii
demontaż szyb
nieuzbrojone nadwozie montowane jest na ramę pomocniczą w trakcie demontażu
wszystkie elementy są wymontowywane, a podzespoły katalogowane i dzielone na 3 grupy:
1) części w pełni sprawne, wymagające jedynie oczyszczenia i ponownego montażu
2) części do regeneracji, które będą naprawiane w naszym warsztacie, bądź u naszych
podwykonawców
3) części nie nadające się do naprawy, które muszą zostać wymienione
03
Kolejne etapyKolejne etapy
Po demontażu pojazdu następują dalsze prace, które toczą się w trzech równoległych
ścieżkach:
dział techniczny poszukuje części, które muszą zostać wymienione
części zakwalifikowane do regeneracji są naprawiane u nas lub wysyłane do podwykonawcy
rozpoczyna się proces naprawy blacharsko – lakierniczej nadwozia
04
Przygotowanie do prac blacharskichPrzygotowanie do właściwych prac blacharskich
usunięcie starych powłok lakierniczych w specjalistycznej komorze obróbki strumieniowej,
gdzie stosowane są odpowiednie do właściwego materiału i oczekiwanego efektu techniki
obróbki strumieniowej (w szczególnych przypadkach stosowane są również techniki obróbki
ręcznej i chemicznej)
nadwozie pozbawione jest wszelkich warstw lakierniczych, co umożliwia przeprowadzenie
szczegółowej inspekcji nadwozia i zaplanowanie zakresu i czasu przeprowadzenia właściwych
napraw blacharskich
pokrycie podkładem reaktywnym całego nadwozia i podwozia celem zabezpieczenia go w
toku wykonywania dalszych napraw
05
PomiaryWykonanie pomiarów nadwozia na specjalistycznej ramie przestrzennej
Na życzenie klienta, przed rozpoczęciem właściwych prac blacharskich, rozbrojone i
oczyszczone nadwozie montowane jest na ramie przestrzennej, gdzie za pomocą techniki
cyfrowej ustala się położenie szeregu punktów kontrolnych względem danych producenta
samochodu. Czynności te umożliwiają wykrycie skrzywień czy odchyleń nadwozia nawet o
dziesiętne części milimetra od danych fabrycznych, co zazwyczaj jest skutkiem
wcześniejszych kolizji, bądź niewłaściwych napraw blacharskich. Proces ten pozwala na
dokładne określenie odkształceń aby optymalnie przeprowadzić dalsze prace. Podczas tego
etapu, również na życzenie klienta, może być przeprowadzone kolejne skanowanie techniką
3d celem ustalenia wymiarów i kształtów elementów naprawczych tzw. reperaturek.
06
Prace blacharskiePrace blacharskie
elementy konstrukcji i poszycia nadwozia są naprawiane bądź wymieniane na nowe
poszczególne elementy po naprawie są do siebie właściwie dopasowywane, jak również
dokonywane jest pasowanie do pozostałych elementów samochodu np. szyb, elementów
oświetlenia, grilla, zderzaków
proces ten kończy się uzyskaniem nadwozia o wymiarach, kształtach i pasowaniu
odpowiadającemu nowemu samochodowi
07
Przygotowanie do malowaniaPrzygotowanie do malowania
W procesie przygotowania do malowania i późniejszego malowania wykorzystujemy
kompletną technologię Novol for Classic Cars , co potwierdza przyznany nam certyfikat firmy
Novol.
pokrycie całego nadwozia i elementów podkładem epoksydowym
po zmatowieniu podkładu powierzchnia samochodu pokrywana jest podkładem
wypełniającym – filler, a w razie potrzeby w niektórych miejscach, gdy jest to niezbędne,
odpowiednimi szpachlówkami (zakładamy, iż wypełnienie to będzie jak najmniejsze z
technologicznego punktu widzenia. Standardowo nie przekracza ono 0,5-0,9 mm)
całość samochodu jest ponownie szlifowana i doprowadzana do idealnie gładkiej
powierzchni
nakładana jest warstwa podkładu akrylowego
po zmatowieniu podkładu i przed przystąpieniem do malowania nadwozie auta
zabezpieczane jest w miejscach szczególnie narażonych na korozję (w szczególności w
miejscach łączonych technologią zgrzewania bądź spawania) za pomocą mas
uszczelniających-potocznie zwanych silikonem
zabezpieczenie podwozia samochodu do wykonania którego wykorzystujemy specjalne
masy, które na życzenie klienta mogą być barwione w kolorze nadwozia. Masy te są
szczególnie odporne na warunki atmosferyczne i uderzenia mechaniczne, chronią nadwozie
przez długi okres czasu
08
Proces malowaniaProces malowania
Proces malowania przebiega w dwojaki sposób, w zależności od wybranej przez klienta
technologii.
Dla aut starszych, których klient chce utrzymać zgodność z oryginałem, malowanie
przeprowadzane jest za pomocą farb akrylowych. W procesie tym na przygotowane
wcześniej nadwozie i elementy nakładane jest kilka warstw farby akrylowej, przy czym przed
położeniem kolejnej warstwy całe nadwozie jest matowane.
Dla aut nowszych przeprowadzane jest malowanie dwuetapowe : nadwozie pokrywane jest
kilkoma warstwami kolorowego lakieru bazowego a następnie kilkoma warstwami lakieru
bezbarwnego. Tak, jak w przypadku malowania techniką akrylową, przed położeniem każdej
kolejnej warstwy lakieru, powierzchnia jest matowana
Etap malowania kończy się zabezpieczeniem całego nadwozia specjalnymi foliami, które
chronią pomalowane nadwozie na kolejnych etapach prac.
09
Finalny montażpołączenie nadwozia ze zregenerowanym zawieszeniem
montaż wszystkich układów pojazdu tj. układ napędowy, hamulcowy, elektryczny
montaż wnętrza pojazdu
podczas tego etapu pojazd przechodzi proces kompletnej diagnostyki, co powoduje iż na
zakończenie tego etapu pojazd jest całkowicie sprawny technicznie
pojazd jest kompletny, z wyłączeniem galanterii , która montowana jest po polerowaniu .
10
Polerowaniepolerowanie techniką mechaniczną
na specjalne życzenie klienta wykonujemy polerowanie ręczne, które jest znaczne bardziej
pracochłonne, ale daje nieporównywalnie większe efekty. Technika ta jest stosowana przede
wszystkim w samochodach kolekcjonerskich, przeznaczonych na wystawy bądź konkursy
pojazd przechodzi również kompleksowe mycie, czyszczenie i detailing aby wydać je
klientowi
po polerowaniu zakładana jest zregenerowana wcześniej galanteria
11
Skanowanie pojazdu 3DSkanowanie pojazdu techniką 3d
Na życzenie klienta możliwe jest ostateczne skanowanie zregenerowanego auta techniką 3D,
dzięki czemu otrzymujemy dokładną mapę cyfrową wymiarów i kształtów pojazdu, w jego
oryginalnym stanie. Jest to swoista polisa ubezpieczeniowa dla naszych klientów szczególnie
tych, którzy aktywnie eksploatują swój pojazd. W przypadku uszkodzenia pojazdu na skutek
kolizji jesteśmy w stanie (po opisie zakresu uszkodzeń i przesłanej dokumentacji zdjęciowej)
przygotować niezbędne elementy naprawcze nadwozia i podwozia bez obecności
samochodu w naszym warsztacie. Umożliwia to szybkie i bardzo dokładne przygotowanie
elementów naprawczych, co z kolei ułatwia przyszłą naprawę i skraca jej czas, wpływając
zasadniczo na zmniejszenie jej kosztów.
12
Odbiór technicznyOdbiór techniczny pojazdu odbywa się zawsze w naszej siedzibie. Podczas odbioru prezentujemy klientowi naprawiony pojazd zwracając szczególną uwagę na zakres i charakter przeprowadzonych prac. Klient we własnym zakresie może sprawdzić dowolne elementy pojazdu, sposób wykonania naprawy i aktualny stan pojazdu. Na życzenie klienta przeprowadzamy jazdę testową. Wydanie pojazdu klientowi może nastąpić bezpośrednio po dokonanym odbiorze lub na życzenie klienta pojazd może być przewieziony naszym transportem we wskazane miejsce.
A digital studio crafting
beautiful experiences.
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged.
Feel free to get in touch with us any convenient way
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book.
301 The Greenhouse, Custard, Factory, London, E2 8DY.
+44 (0) 123 456 7890 / +44 (0) 123 456 700