[rev_slider alias=”slider-2″]


Kilka słów o nas
Motoryzacja zabytkowa to nasza pasja, dlatego z myślą o klientach pragnących oddać swoje youngtimery i oldtimery do remontu w profesjonalne ręce, stworzyliśmy miejsce spełniające kryteria najbardziej wymagających zleceniodawców. Classic and Exotic Cars to grupa doświadczonych mechaników, szpachlarzy, lakierników i blacharzy pracujących na 19 stanowiskach nowocześnie wyposażonego warsztatu.
Jako nieliczni specjalnie do tego przygotowanym transportem odbieramy samochody do remontu od klienta, również spoza granic Polski a odrestaurowane samochody odstawiamy prosto pod dom . Naszymi stałymi klientami są fani motoryzacji zabytkowej nie tylko z Polski, ale również z Niemiec i innych krajów Europy Zachodniej. Naszą wizytówką jest perfekcyjna renowacja aut klasycznych.
Oferta
01.
PrzyjęciePrzyjęcie samochodu do warsztatu
sporządzenie dokumentacji z przyjęcia samochodu
wstępne umycie, oczyszczenie samochodu od wewnątrz, zewnątrz i spodu
wstępna inspekcja auta pod kątem ogólnej sprawności, kompletności i oryginalności
dokumentacja fotograficzna odzwierciedlająca stan początkowy naprawianego pojazdu
na życzenie klienta przeprowadzamy skanowanie 3D całego nadwozia w technice odwrotnej inżynierii w celu uzyskania cyfrowej mapy kształtów i rozmiarów nadwozia
02.
DemontażDemontaż pojazdu i katalogowanie części
wymontowanie wnętrza oraz wszystkich układów samochodu, w tym układu napędowego, silnika, zawieszenia, całego osprzętu elektrycznego
demontaż poszycia, błotników, drzwi,
zdjęcie galanterii
demontaż szyb
nieuzbrojone nadwozie montowane jest na ramę pomocniczą w trakcie demontażu wszystkie elementy są wymontowywane, a podzespoły katalogowane i dzielone na 3 grupy:
1) części w pełni sprawne, wymagające jedynie oczyszczenia i ponownego montażu
2) części do regeneracji, które będą naprawiane w naszym warsztacie, bądź u naszych podwykonawców
3) części nie nadające się do naprawy, które muszą zostać wymienione
03.
Kolejne etapyKolejne etapy
Po demontażu pojazdu następują dalsze prace, które toczą się w trzech równoległych ścieżkach:
dział techniczny poszukuje części, które muszą zostać wymienione
części zakwalifikowane do regeneracji są naprawiane u nas lub wysyłane do podwykonawcy
rozpoczyna się proces naprawy blacharsko – lakierniczej nadwozia
04.
Przygotowanie do prac blacharskichPrzygotowanie do właściwych prac blacharskich
usunięcie starych powłok lakierniczych w specjalistycznej komorze obróbki strumieniowej, gdzie stosowane są odpowiednie do właściwego materiału i oczekiwanego efektu techniki obróbki strumieniowej (w szczególnych przypadkach stosowane są również techniki obróbki ręcznej i chemicznej)
nadwozie pozbawione jest wszelkich warstw lakierniczych, co umożliwia przeprowadzenie szczegółowej inspekcji nadwozia i zaplanowanie zakresu i czasu przeprowadzenia właściwych napraw blacharskich
pokrycie podkładem reaktywnym całego nadwozia i podwozia celem zabezpieczenia go w toku wykonywania dalszych napraw
05.
PomiaryWykonanie pomiarów nadwozia na specjalistycznej ramie przestrzennej
Na życzenie klienta, przed rozpoczęciem właściwych prac blacharskich, rozbrojone i oczyszczone nadwozie montowane jest na ramie przestrzennej, gdzie za pomocą techniki cyfrowej ustala się położenie szeregu punktów kontrolnych względem danych producenta samochodu. Czynności te umożliwiają wykrycie skrzywień czy odchyleń nadwozia nawet o dziesiętne części milimetra od danych fabrycznych, co zazwyczaj jest skutkiem wcześniejszych kolizji, bądź niewłaściwych napraw blacharskich. Proces ten pozwala na dokładne określenie odkształceń aby optymalnie przeprowadzić dalsze prace. Podczas tego etapu, również na życzenie klienta, może być przeprowadzone kolejne skanowanie techniką 3d celem ustalenia wymiarów i kształtów elementów naprawczych tzw. reperaturek.
06.
Prace blacharskiePrace blacharskie
elementy konstrukcji i poszycia nadwozia są naprawiane bądź wymieniane na nowe
poszczególne elementy po naprawie są do siebie właściwie dopasowywane, jak również
dokonywane jest pasowanie do pozostałych elementów samochodu np. szyb, elementów
oświetlenia, grilla, zderzaków
proces ten kończy się uzyskaniem nadwozia o wymiarach, kształtach i pasowaniu
odpowiadającemu nowemu samochodowi
07.
Przygotowanie do malowaniaPrzygotowanie do malowania
W procesie przygotowania do malowania i późniejszego malowania wykorzystujemy
kompletną technologię Novol for Classic Cars , co potwierdza przyznany nam certyfikat firmy
Novol.
pokrycie całego nadwozia i elementów podkładem epoksydowym
po zmatowieniu podkładu powierzchnia samochodu pokrywana jest podkładem
wypełniającym – filler, a w razie potrzeby w niektórych miejscach, gdy jest to niezbędne,
odpowiednimi szpachlówkami (zakładamy, iż wypełnienie to będzie jak najmniejsze z
technologicznego punktu widzenia. Standardowo nie przekracza ono 0,5-0,9 mm)
całość samochodu jest ponownie szlifowana i doprowadzana do idealnie gładkiej
powierzchni
nakładana jest warstwa podkładu akrylowego
po zmatowieniu podkładu i przed przystąpieniem do malowania nadwozie auta
zabezpieczane jest w miejscach szczególnie narażonych na korozję (w szczególności w
miejscach łączonych technologią zgrzewania bądź spawania) za pomocą mas
uszczelniających-potocznie zwanych silikonem
zabezpieczenie podwozia samochodu do wykonania którego wykorzystujemy specjalne
masy, które na życzenie klienta mogą być barwione w kolorze nadwozia. Masy te są
szczególnie odporne na warunki atmosferyczne i uderzenia mechaniczne, chronią nadwozie
przez długi okres czasu
08.
Proces malowaniaProces malowania
Proces malowania przebiega w dwojaki sposób, w zależności od wybranej przez klienta technologii.
Dla aut starszych, których klient chce utrzymać zgodność z oryginałem, malowanie przeprowadzane jest za pomocą farb akrylowych. W procesie tym na przygotowane wcześniej nadwozie i elementy nakładane jest kilka warstw farby akrylowej, przy czym przed położeniem kolejnej warstwy całe nadwozie jest matowane.
Dla aut nowszych przeprowadzane jest malowanie dwuetapowe : nadwozie pokrywane jest kilkoma warstwami kolorowego lakieru bazowego a następnie kilkoma warstwami lakieru bezbarwnego. Tak, jak w przypadku malowania techniką akrylową, przed położeniem każdej kolejnej warstwy lakieru, powierzchnia jest matowana
Etap malowania kończy się zabezpieczeniem całego nadwozia specjalnymi foliami, które chronią pomalowane nadwozie na kolejnych etapach prac.
09.
Finalny montażpołączenie nadwozia ze zregenerowanym zawieszeniem
montaż wszystkich układów pojazdu tj. układ napędowy, hamulcowy, elektryczny
montaż wnętrza pojazdu
podczas tego etapu pojazd przechodzi proces kompletnej diagnostyki, co powoduje iż na zakończenie tego etapu pojazd jest całkowicie sprawny technicznie
pojazd jest kompletny, z wyłączeniem galanterii , która montowana jest po polerowaniu .
10.
Polerowanie•Polerowanie techniką mechaniczną
•Na specjalne życzenie klienta wykonujemy polerowanie ręczne, które jest znaczne bardziej pracochłonne, ale daje nieporównywalnie większe efekty. Technika ta jest stosowana przede wszystkim w samochodach kolekcjonerskich, przeznaczonych na wystawy bądź konkursy
•pojazd przechodzi również kompleksowe mycie, czyszczenie i detailing aby wydać je klientowi
•po polerowaniu zakładana jest zregenerowana wcześniej galanteria
11.
Skanowanie pojazdu 3DNa życzenie klienta możliwe jest ostateczne skanowanie zregenerowanego auta techniką 3D, dzięki czemu otrzymujemy dokładną mapę cyfrową wymiarów i kształtów pojazdu, w jego oryginalnym stanie. Jest to swoista polisa ubezpieczeniowa dla naszych klientów szczególnie tych, którzy aktywnie eksploatują swój pojazd. W przypadku uszkodzenia pojazdu na skutek kolizji jesteśmy w stanie (po opisie zakresu uszkodzeń i przesłanej dokumentacji zdjęciowej) przygotować niezbędne elementy naprawcze nadwozia i podwozia bez obecności samochodu w naszym warsztacie. Umożliwia to szybkie i bardzo dokładne przygotowanie elementów naprawczych, co z kolei ułatwia przyszłą naprawę i skraca jej czas, wpływając zasadniczo na zmniejszenie jej kosztów.
12.
Odbiór technicznyOdbiór techniczny pojazdu odbywa się zawsze w naszej siedzibie. Podczas odbioru prezentujemy klientowi naprawiony pojazd zwracając szczególną uwagę na zakres i charakter przeprowadzonych prac. Klient we własnym zakresie może sprawdzić dowolne elementy pojazdu, sposób wykonania naprawy i aktualny stan pojazdu. Na życzenie klienta przeprowadzamy jazdę testową. Wydanie pojazdu klientowi może nastąpić bezpośrednio po dokonanym odbiorze lub na życzenie klienta pojazd może być przewieziony naszym transportem we wskazane miejsce.
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing typesetting industry.
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing typesetting industry.
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing typesetting industry.
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing typesetting industry.
ul. Walczaka 25
66-400 Gorzów Wielkopolski
Na terenie zakładu Stilon, wjazd od ulicy Pomorskiej